Ramona Lindeman

Alla inlägg under februari 2013

Av Ramona Lindeman - 28 februari 2013 18:43

Jag försökte sova lite förut, eller ja, ta en tupplur. Men kunde inte somna satte mig vid datorn istället. Var och hälsade på brorsan förut, drack kaffe och pratade om annan skit, eller han och mamma gjorde det. Inte jag x) Jag fattar ju inte riktigt vuxen språk ibland, eller jo. Fast inte om massa bidrag och grejer :P Jag lär mig nog med tiden hoppas jag! Börjar bli lite smått hungrig nu så funderar på att tvinga mamma och hjälpa mig att fixa käk, kotletter och färdig potatisgratäng med härlig ost i. MUMMA om något.


Somnade typ, halv tolv igår. Fett skönt att sova ut.. Vaknade visserligen några gånger men när jag väl sov så sov jag som en nerdrogad gris! Ska lägga mig i tid idag igen hade jag tänkt faktiskt. Inte senare än tolv i alla fall. Men ska idag hinna duscha i alla fall hade jag tänkt, känner mig som.. jag vet inte. Det ska jag i alla fall göra idag. När jag gjort allt annat som jag vill göra, äta till exempel. Jajja, vet inte vad jag ska berätta mer... Ni får ha en bra dag alla, kommer nog ett inlägg ikväll någon gång! Hejsvejs!


 

Av Ramona Lindeman - 27 februari 2013 21:11

Yess. När jag och mamma kom hem så somnade jag på soffan, det var inte alls meningen! Jag skulle bara blunda lite och sen gå upp och göra mat, men somnade och vaknade halv nio typ. Kuligt värre! Måste sova ut imorgon så jag skippar skolan. Men jag lovar mig själv att vända på dygnen och fixa detta med skolan, det måste göras. Så är det bara! Imorgon ska vi väl åka lite hit och dit, handla i skara kanske, uträtta några ärenden för mammas väninna. Så jag hoppas på att vakna i tid så att man inte sover bort hela dagen, ska nog sätta larmet på typ åtta. Har varit lite lagom borta idag. Ont i magen och jätte trött. Inte kul alls. Men ont i magen har jag inte längre iaf, men det var jobbigt, kändes som tusen knivar som bara var där för att jävlas, inte ok! Phew. Sen en sak... Jag tycker det är jobbigt med reklam på bloggen, hade det en månad utan reklam en gång. Jätte fint var det. Men varör finns reklamen?? Så onödigt tycker jag.. eller ja, konsigt ämne att prata om men jaja.

 

Av Ramona Lindeman - 27 februari 2013 13:33

Ligger i vilorummet just nu. Har faktiskt pluggat lite grann men sen fick jag kraftig magvärk och blev skittrött då jag somnade när jag lutade huvudet mot bordet, skulle bara blunda lite men insåg att jag började drömma även fast jag typ var vaken på något vis. Usch. Vill hem och sova, men egentligen kan jag inte sova nu, eller när jag kommer hem för måste somna på natten/ikväll också. Vill inte vara vaken hela natten, igen! Satt uppe och kollade klipp på youtube. Var nästan rädd för att somna för då hade jag bara försovit mig. Men men, får se om jag känner mig tillräckligt bra för att kommer till skolan imorgon, eller om jag kör en hel nystart nästa vecka. Eller något. Man måste ju repa sig på något vis liksom. Recover takes time! Först och främst måste jag nog fixa mina sovtider, sova på natten och vara vaken på dagen. Själva grjen är bara den att jag känner mig lite ur balans. Allt känns rörigt. Vill få ordning och reda på mitt liv liksom. Eller det vill väl de flesta, inte alla men.. Jag vet ju inte så mycket, om jag orkar gå till skolan, om jag är hungrig, vet knappt vad jag tänker på. Tänker på så mycket att allt blir rörigt och till slut inte har någon aning om vad min hjärna försöker säga. Så ja, mamma kommer någon och hämtar mig på skolan, vet inte vad vi skulle göra om vi skulle handla något på Ö&B idag. Hoppas nästan på att hon ska säga.. jag vet inte vad jag hoppas på.. Fördelen med att åka hem: Slappa i sängen, fördelen med att åka dit: komma bort lite hemifrån. Hoho kan inte bestämma mig xD Jaja får se vad det blir gott folk!

Av Ramona Lindeman - 26 februari 2013 23:22

Visst hade det vart en grym upplevelse att jobba utomlands? Det är ju min dröm! Speciellt på en hästgård, hade ju varit underbart! Hade nog dock vart lite för feg för att åka själv, töntigt jag vet! Men hallå, åka själv till ett annat land, uuuh läskigt! ^^) Men samtidigt jävligt kul! Kollade på en sida "Swedecare" och där fanns flera stycken som sökte hästtjej. I england. Fatta vilken grej? Då får ma en resa samtidigt, skit bra ju. Men men, om det någonsin skulle hända vet jag inte. Men hade varit jätte intressant, och kul!

 

 

Av Ramona Lindeman - 26 februari 2013 19:50

Hoho, har ändrat lite på bloggen, igen! Men men, hoppas att jag kan hålla den här designen ett tag, jobbigt att fixa nya hela tiden. Jao. Som vanligt, jag satte mig här för att skriva men inser att jag inte vet vad jag ska skriva. Det är i alla fall en osäker tid nu och jag hoppas på att hitta balansen igen. Typ som att man går balansgång fast med sämre balans i benen än någonsin. Med tiden kommer allt blir bra, det tror jag. Måste bara kämpa lite, annars kommer man nog ingen vart. Man får ju inget på silverfat om man säger så, så vill man vara glad så får man kämpa lite. Men jaa.


 

Av Ramona Lindeman - 26 februari 2013 14:09

Ja, den stora tanken var ju att dra sig till skolan idag med, men så blev det inte! Var svin trött imorse så jag sa att jag skulle sova vidare. Men imorgon tycker jag att jag kan försöka med att kliva upp! Måste också fixa så jag kommer hem också, vill ju inte be mamma hämta mig hela tiden. Sen är det något konstigt nummer som har ringt mig, vore kul att veta vem det är.. Med tanke på att jag tydligen har den människan på facebook. Man bah liksom, jaha? Och personen kunde ju ha skrivit till mig i chatten eller något men nej, inte då. Men men, det kommer väl fram såsmåningom. När jag laddat luren så tänker jag banne mig ta redan på vem det är. Vet inte annars vad jag ska göra idag, bara ta det lugnt tror jag. Har massor som skulle behöva göras men jag orkar fan inte. Får se om jag kommer igång, skulle behöva tvätta kläder och grejer. Men men, får se. Vad har ni för er idag då gott folk?

Av Ramona Lindeman - 26 februari 2013 01:16

Kul, har inte gått och lagt mig än. Inte orkat, trots att jag är väldigt trött nu. Men jag ska väl göra det snart.. Phew. Bestämde mig att jag skulle åka till skolan imorgon igen, får se om det blir ett misstag. Vill sooova hela natten och dagen lång! Men jag hade ju ganska trevligt idag så borde bli bra imorgon med tycker jag. Ska orka gå upp ur sängen också. Lycka te säger jag bara. Det går nog, var inte så svårt idag faktiskt. Så trött var jag inte heller, konstigt nog, blir lite chockad när jag tänker på det. Bäst att inte tänka på det då.


 

Av Ramona Lindeman - 25 februari 2013 16:58

Har inte gjort något annat än spelat gitarr idag om jag ska vara ärlig, eller iaf när jag vart hemma. Låter ganska brutalt men så är det! Ligger nu i sängen och bara tar det lugnt, min vän Sara kommer kanske senare ikväll, får se vad vi hittar på isåfall. Kanske fortsätter där vi slutade igår, med lägenheten. Vi kom ju nämligen inte så långt som jag hoppats på. Men det får man väl ta igen idag, om vi orkar vill säga. Om hon nu hade tänkt pallra hit sin lilla röv. Men det märker vi nångång. Det roligaste av allt är att jag har brist på inspiration till bloggen, vet inte vad jag ska skriva liksom. Jag har lust till att blogga men ändå liksom när jag sitter där så vet jag inte vad jag ska skriva, är inte det märkligt? Mitt inre kanske inte alls har lust med det, haha, vem vet! Ah well, hoppas det händer något fantastiskt eller underbart snart så att man har lite att berätta åtminstone!

 

 

Presentation


Grattis, du har hittat hit. När du ändå är här kan du ju antingen klicka vidare eller läsa min blogg! your choise. Peace.

Tänkvärda ord

Musik är livet, livet är musik. Man behöver lyssna på den, för att överleva.

Ask me anything!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill NI se på MIN blogg? Mer om...
 Musik
 Foton
 Mitt vardagsliv
 Åsikter/funderingar
 Eget val (skickas via kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards