Ramona Lindeman

Alla inlägg under januari 2013

Av Ramona Lindeman - 31 januari 2013 19:46

Ja, då kommer vi till dagens musiktips. Väldigt blandat men bra!


Labrinth - See beneath your beautiful

Labrinth - Earthquake


One Direction - Little things

One Direction - Rock me


Never Shout Never - Trouble

Never Shout Never - Love sick

Never Shout Never - Can't stand it


Panda Da Panda - Ska du me' o flyga

Panda Da Panda - Spegelen


Lorentz & Sakarias - Sommarsnö

Lorentz & Sakarias - Diamant

Lorentz & Sakarias - Nike


Och detta är bara ett LITET smakprov på vad jag lyssnar på.. Plus att varje grupp/sångare har mycket mer låtar jag lyssnar på men orkar inte skriva med alla så. Tog dom som jag verkligen tycker om, men det kommer mer, no worries bros and hoes.

Av Ramona Lindeman - 31 januari 2013 17:51

Ja, gillar man 9gag så får man sig ett gott skratt varje dag, kollar det typ hela tiden nu för tiden. Men det är nog en sådan sida får dom lite mer.. knäppa typerna. Som jag då med andra ord. Har laddat upp två bilder där:


 



 

Av Ramona Lindeman - 31 januari 2013 13:04

Har inte vart uppe så länge. Allt i den gamla lägenheten är färdigt nu, eller det blev färdigt igår lite efter sju tror jag. Var så jäkla övertrött på kvällen att jag somnade innan nio tror jag, eller jag vaknade och somnade var och varannan timme. Sen satt älskling och spela halva natten så jag vaknade utav hans skratt/skrik lite då och då.. Sen kom han släpandes på en madrass som vi la oss på sen. Men ja, nu har jag världens värk i benen efter att ha sprungit upp och ner för trappor och så. Men så jäkla gött att inte behöva gå in i den gamla lägenheten igen. Fy bövelen. Sen var det rätt gött att kunna äta frukost utan att bli äcklad av massa skräp, matrester, och liknande som låg hullerombuller i hela lägenheten. Så skönt att slippa skiten, så idag blir det att packa upp alla grejer, fixa nya lampor och så vidare. Snart väntar jobb också, om typ 50 minuter. Wihooo... Så sjukt seg att jag nästan somnar vid bordet, trots efter cirka 14 timmar sömn. Men men. Så kan det vara. Sen åker älskling till Holland kanske, han har inte bestämt sig än. Tråkigt bara att jag inte kan åka med. Men jaja. jag får väl hitta på något annat då, om han nu åker vill säga. Ne nu ska jag ta mig en rök, hörs.

 

 

Av Ramona Lindeman - 29 januari 2013 19:47

Har fullt upp denna vecka. Flytten är i full rulle och vi har kommit en bit,  men inte tillräckligt. Har kört några lass idag, och packat upp lite saker (bestick, glas, tallrikar, toaartiklar och så vidare) Imorgon kommer svärfar och hjälper till med dom lite större grejerna. Soffan, som vi ska lämna tillbaka till återvändan och bordet som vi ska ha kvar, ska fixa en ny säng också, en mycket finare för den delen. Känns som om man kommer vara i himlen i den nya lägenheten. Mycket fräshare och lite större, faktiskt. Känns härligt. Den här lägenheten är ju så fruktansvärt kall, det drar in i varenda lilla vrå, blää. Har frusit två nätter i rad nu. Får ha dubbla täcken. Inte okej.

Fick ju som sagt lite problem förra veckan... lite kärleksproblem om man säger så, så har varken orkat eller velat blogga. Usch. Men nu är allt under kontroll igen. Älskar min pojke mest i hela världen <3 Skönt att allt är i sin ordning igen. Men men. Har lite funderingar och tankar som snurrar i bollen... jaja.

 

 

 




Av Ramona Lindeman - 25 januari 2013 13:40

Situationen är komplicerad. Och det som jag skrev på engelska om att tänka två gånger innan ett beslut, ödet har gjort att jag fick använda mig av den metoden. Man kan inte lägga sig under jorden när något går snett. Och man ska ta alla chanser här i livet. Allt är inte lätt men det blir bättre. Jag står inför ett val, men jag ska lyssna på mitt hjärta, det lovar jag.

Av Ramona Lindeman - 23 januari 2013 22:57

Nej jag har ingen lust alls att blogga nu, jag tar det sen när jag är uppe på benen igen

Av Ramona Lindeman - 23 januari 2013 02:31

Who am I? I really dont know.. I have to find out. Find myself under the ground, where I am now. A pain, it feels like it't gonna last forever. Let's not hope so. Everyday I learn something new, this day I learned to think twice before I make a choise. And I've learned, that I have to know me, before I go forward. Right now, I have no clue at all. It hurts to loose something you really care about, so, next time, I will think twice or more before I make a choise. Thinking "Is this good for me?" And so on.. Live in the moment, not the past or future, live where you are standing right now. Take care of yourself. YOU are your first priority. "Time takes the pain away" Can be true, maybe not. Who knows. You dont know until you've been there. When you are in trouble, DONT EVER forget your family, if you do, its a mistake.. Think again, your family is ALWAYS there if you dont feel well. I've learned that too. I can trust my folks. A family always open their arms if you need it, dont forget that..

Av Ramona Lindeman - 22 januari 2013 11:28

Mamma ringde nyss, och berättar för mig att det skulle vart rättegång idag klockan kvart i två.. Men jag har ingen chans att ta mig dit, älskling åkte iväg, brorsan har praktik och mamma har ingen bil så det blir svårt att ta sig dit. Det suger. Vet inte hur många gånger som det har vart bokat datum för den där jäkla rättegången men aldrig blivit av. Och jag slår vad om att J inte kommer idag heller. Det har han ju inte gjort dom andra 3-4 gångerna. Så varför i hela friden skulle han göra det nu, vet inte liksom. Men iallafall. Jag ska till mamma på fredag. Hoppas det blir en rolig helg. Ser faktiskt fram emot det. Dock kan jag inte spela, men det får la gå, tröttnat på det ändå. Förlorar jämt och det går verkligen inte bra alls. Så tröttsamt. Och mamma tyckte absolut att jag skulle gå med i försvarsmaktslägret för tjejer, enda felet är bara att det ligger på Gotland. Eller ja, jag är nog mest en sån person som inte gillar att åka så långt själv. Men tänkte ta reda på lite mer fakta om detta. Läste noggrannare och man får lära sig självförsvar, släcka bränder, klättra klättervägg. köra motorcykel och bo på en militärförläggning. Mamma sa att hon alltid drömt om att få testa på något sånt. Jag kanske borde ta min chans. Eller? Vad tycker ni om att ta chanser här i livet? Jag menar, en sån chans kanske jag inte får senare, så man kanske ska ta den..

Presentation


Grattis, du har hittat hit. När du ändå är här kan du ju antingen klicka vidare eller läsa min blogg! your choise. Peace.

Tänkvärda ord

Musik är livet, livet är musik. Man behöver lyssna på den, för att överleva.

Ask me anything!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill NI se på MIN blogg? Mer om...
 Musik
 Foton
 Mitt vardagsliv
 Åsikter/funderingar
 Eget val (skickas via kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards