Ramona Lindeman

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ramona Lindeman - 16 oktober 2012 09:08

Katterna vaknar såklart före mig, och ska springa runt HELA lägenheten. GUD va kul    Eller inte. Haha. Jag laddar inför en ny dag på Kathis Djurbod. Tiden gick väldigt fort faktiskt, det va ju ändå inte så många timmar, 10-13 lunch till 14 och sen sluta vid fyra. Precis lagom känner jag. Och det känns så skönt att kliva upp ur sängen i tid så man inte slänger bort hela dagen på att sova, och det suger jävlar. Så jobbigt att inse att dagen är försvunnen när man går upp vid 3 typ. 

Btw; vi kanske kommer flytta till lägenheten ovanför svärmor, fatta vad mysigt det skulle va. Kunna umgås med varandra när man känner för liksom. Hade vart awsum! Och jag vet att min älskling skulle tycka det va mysigt att bo nära sin mamma, bara för honom och gå ner när han vill och så vidare. Så får han umgås mer med sin bror också. Jag önskar att jag hade lika bra kontakt med min bror... Men det kommer tyvärr aldrig hända, min bror är inte som alla andra bröder. Hm, och det är synd faktiskt. 

Nej men nu ska jag chilla med en match. Hade folks.

Peace

Av Ramona Lindeman - 15 oktober 2012 15:51

                                                                           

Japp, nu vart första dagen avklarad på Kathis Djurbod.   Riktigt rligt faktiskt. Fick använda min egna fantasi till att skylta i fönstret . Det var kul! Ser fram emot morgondagen. Yay. Blir inte att städa nu.. eftersom jag gjorde det på min lunchrast (pust). Känns skönare att komma hem till en fräsh lägenhet än att behöva städa det så fort man kommer hem hehe. Tror faktiskt att detta kommer gå bra, även fast det är mycket varje vecka, men det märker jag i slutet på veckan hur det känns, men som det känns nu så känns det bra. Bara lite andra tankar som tynger en, men som jag har sagt, allt löser sig på något vis, bara man tar tag i saken, och inte bara sitter och väntar på att sakerna ska lösa sig av sig självt. För det gör det absolut inte, det har jag lärt mig. Och så är det med allt här i världen. Ett exempel är ju med städning, vem kommer och städar om inte du själv gör det? svar: INGEN. Det måste du göra. Så är det med allt. Punkt och slut. 

Nu ska jag nog sätta mig och spela lite. Tjao!   

Av Ramona Lindeman - 15 oktober 2012 09:17

Ja godmorgon alla läsare..

Dagen idag är väl sådär. Allt känns lite upp och ner för tillfället. Vi behöver bli av med katten, vill bort från den här lägenheten, och ja lite sånt. Visst allt löser sig när man tar tag i sakerna visserligen, men det är svårt när man själv inte mår så jätte bra. Men jag hoppas vi kan lösa allt på något sätt så det blir rätt igen. 

Man har haft tillräckligt mycket problem i sitt liv så nu får det vara nog känner jag. Orkar inte med mer problem och dåligt mående. Nu laddar jag för en dag på praktik hos svärmor. Gött! Slippa va ute i kylan liksom (stallet) Hade visserligen velat sova lite till, fast det vill väl alla eller? Gick upp halv nio, och konstigt nog så vaknade jag till larmet som jag INTE gjorde igår. Satte den på nio, vaknade ett, mycket stabilt. Eller inte   


Sen när jag kommer hem ska jag städa! Finns ju inte en förmögenhet att städa men, dammsuga och sånt. Sen ska jag sätta mig och speeeela. Haha. Ska köra nu innan jag drar mig, hinner nog inte spela en hel match men lite iallafall ju :) 


Peace

Av Ramona Lindeman - 13 oktober 2012 23:21

Nu vart det kväll igen. Stallet imorgon då. Känner inte för att gå ut i kylan meeen.. ah. Käkade mat hos svärfar förut, det var trevligt minsann  Är lite seg nu och vet inte om jag orkar fortsätta spela eller vad jag ska göra. Har ju spelat en hel del idag känns det som. Men det var kul. Och angående katten, ska nog kolla lite saker innan jag gör mig av med henne..



Av Ramona Lindeman - 13 oktober 2012 11:04

Ja godmorgon godmorgon! Precis gått upp typ, segt och så. Älskling drog till jobbet för att jobba på sin lediga dag -.-' Dessa arbetskamrater han har. Men men, inte så mycket att göra åt hehe. Tittar på barnkanalen, Sune haha. Jag har fortfarande inte kommit från barnprogram.

Dör snart av garv. Jaja. Funderar fan på att ge bort min katt. Hon börjar bli knasig. Asså det är inget fel på henne så, inte fysiskt iallafall. Hon behöver nog komma ut mer, Hanniball är ju snäll för han har fått vara ute lite grann nu det senaste. Det är verkligen jobbigt att ha två katter i en liten lägenhet. Dom välter upp och ner på hela lägenheten.. Men får se vad man hittar på

Av Ramona Lindeman - 12 oktober 2012 17:26

Nu vart det kväll. Gött mos. Magen skriker efter mat, bosktavligen alltså.. Men får väl ta något och tugga i mig innan jag dör av svält. Men det blir så när man sitter framför datorn och spelar, timme efter timme. Då glömmer man av att göra viktiga saker. Som äta tillexempel. Men vi ska nog äta med svärmor sen, det skulle faktiskt vara trevligt. 

Och katten kom in förut, och korkad som hon är så trillar hon i badkaret fyllt med vatten. Smartass! NOT! Men hon är söt. 


Snart fyller jag år också. Det blir fett. Måste bestämma mig vad jag ska gadda för ngt. Och var. Längtar som fasen. Om det blir av vill säga, vilket jag tvivlar på. Men om man vill ngt får man väl kämpa lite också antar jag, eller? 

Förhoppningsvis ska jag och älskling åka på bio imorgon, men dom på biografenjäveln svarade inte förut när jag försökte ringa, bastards! Får försöka senare igen. Och jag kommer ha fullt upp nästa vecka känns det som, praktik hos svärmor måndag och tisdag, stallet onsdag och torsdag, halvdag i skolan på fredagen, sen kanske till stallet både lördag och söndag tror jag... abooow! Det blev mycket, får se hur mycket jag orkar med. men men. 


Ha det bäst, peace

Av Ramona Lindeman - 12 oktober 2012 13:03

Haha ja. Nu har jag ännu en gång bytt blogg p.g.a utseende-fel. :P Men nu har jag verkligen hittat rätt. På riktigt. Nu blir det inga fler byten på ett jävla bra tag. Har vart i skolan idag och jobbat med matte. Ska göra det varje fredag. Hmm. Ja. Jobbade på ganska bra faktiskt, för att vara jag så jobbade jag mer matte än vad jag någonsin gjort under mina år i skolan haha. 


Så nu sitter man i soffan och undrar om kattjäveln hade tänkt komma in snart. Får la dra ut och se om jag kan fånga det fanskapet -,-

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Grattis, du har hittat hit. När du ändå är här kan du ju antingen klicka vidare eller läsa min blogg! your choise. Peace.

Tänkvärda ord

Musik är livet, livet är musik. Man behöver lyssna på den, för att överleva.

Ask me anything!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill NI se på MIN blogg? Mer om...
 Musik
 Foton
 Mitt vardagsliv
 Åsikter/funderingar
 Eget val (skickas via kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards