Ramona Lindeman

Alla inlägg under januari 2013

Av Ramona Lindeman - 16 januari 2013 18:29

Åh ja mitt nya liv börjar superkalas bra! Inte rökt på hela dagen. Så nöjd hittills. Måste bara klara lite till men jag tror jag har motivation nog att kara detta, känner det på mig. Älskling har inte slutat, tror jag. (han ligger och sover) men då får det vara så, jag har slutat iaf, och jag är nöjd med det!

 

Att faktiskt starta med något är ganska olikt mig, men det är skönt. Visserligen åt jag en kycklingrulle imorse men det var min sista. Tänker inte äta det förrän jag verkligen uppskattar det igen. Tills dess ska det bara bli riktigt mat och sallader. Ska ut och röra på mig, imorgon blir det ju automatisk motion eftersom jag ska ut med Gunnars hund. Så då behöver jag ju inte tänka på det, det kommer ju automatiskt liksom! :) Sen blir det mer jobb jobb jobb ska bara putsa liiiiite till i hyllorna, sen är jag färdig. Men sen ska kontoret städas o.o Wäh, men vi är två så det kommer gå fort. Sen får vi se om jag orkar pallra min feta röv till skolan på fredag o.O Tror jag kommer behöva lite extra sömn haha, får se. Men men, ha det så gött så ska jag fortsätta med mitt goa liv! Tjao peeps!  

Av Ramona Lindeman - 15 januari 2013 23:57

Yess! Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt liv.. Är så trött på att se ut som en hösäck varje dag, att gå upp för sent och ibland försova mig till jobbet, att vara besatt av cigaretter och förstöra min hälsa.. Så nu gäller det. Imorgon börjar mitt "nya" liv.


Mina mål och det jag ska göra:

- Sluta röka på lördag, alltså sista ciggen är den jag tar innan jag lägger mig på fredagen

-Börja jogga/promenera

-Försöka ha någorlunda bra kläder (har alltid på mig mjukar och tjocktröja o.O)


Så, imorgon ska jag vara uppe i hyfsad tid så jag hinner ta en jogging tur och en dusch innan jag drar mig till jobbet. Det kommer bli jobbigt första veckan utan cigaretter, men det är det värt. En ynka vecka liksom. Jag kommer inte dö, bara få lite abstinens. Eller ska jag sluta imorgon.. kanske kanske inte. Vet inte riktigt. Nöjd över min impulsivitet. Faktiskt. Har länge funderat på att sluta röka och nu fan ska det bli av!

Av Ramona Lindeman - 15 januari 2013 18:02

Nyss kommit hem från jobbet. Fått mycket gjort sen igår faktiskt, Kathi har räknat alla grejer som finns på lager, jag har putsat hyllort, vi fixade iordning i skyltfönstrena, putsat fönstrena med för den delen.. Och än är det inte färdigt. Ska torka mer hyllor imorgon. Blir skönt att göra klart allt och känslan sen när man är färdig kommer bli underbar! :)


Snart är det också dags att säga farväl till det här lilla råtthålet.. Har bestämt mig nu att på lördag är det dags att packa undan saker som vi inte behöver till sista veckan i denna lägenhet. Allt kommer bli sååå mycket bättre när vi flyttar, det känner jag på mig. Längtar arslet av mig verkligen. Så därför, kommer jag denna vecka inte lägga någon energi på att städa här. Eller jo kanske lite grann så det inte hinner bli kaos och så. Vi ska vara ute den första februari så det är dags att lägga på ett kol tycker. Jag är en sån person som vill få saker gjort, tror jag. Jag hatar att vänta och ta det lugnt. Därför är jag så taggad på att komma härifrån och börja greja på det nya placet istället. Kommer bli grymt kul tror jag!


Ha en bra kväll alla!

Av Ramona Lindeman - 14 januari 2013 18:39

Jess nu har vardagslivet börjat igen. Kom hem från jobbet ungerfär en timme sen kanske. yee! Super nöjd med dagens insats. Städat akvarium och torkat hyllor och så vidare. Nu är det storstädning på gång serröh :D Har inte sovit på typ över 24 timmar så hoppas på en god natt sömn inatt^^ det lär jag få :)

Av Ramona Lindeman - 12 januari 2013 20:31

Hej hej. Gick upp efter klockan fem idag. Inte okej.. Men det blir lätt så när man sitter uppe till klockan sex på morgonen. Och det är ju så sjukt skönt att sova.. Får nästan lite dåligt samvete när jag går upp så sent, och lägger mig sex på morgnen. Men kan inte hjälpart. Får bara klura ut hur jag ska vända på dygnet. Lär nog bli lite svårt.


Precis ätit pizza och nu ska jag väl bara spela lite antar jag. Inget bättre för mig så spela roll lixom. ^^ Och har för den delen inget vettigt att skriva om så.. Tjadå!

Av Ramona Lindeman - 11 januari 2013 20:10

Nu har grabbsen lämnat sverige så det blir tillbaka till verkligheten på måndag då praktiken börjar igen. Tog ju ledigt eftersom vi hade besök. Skönt skönt. Är sjukt seg och orkar inte göra ett skit xD skulle dock behöva plocka undan sängkläder och annat som tillkommit under deras vistelse här i den lilla hålan :) Till min förvåning brukar det se värre ut i det här lilla rucklet, men det är inte alls farligt nu. Skulle bara behöva fixa bäddsoffan och plocka undan lite skräp och sånt. Annars äre bra xD Haha. Nu ska jag fortsätta spela lite gran tror jag.


Massa cola och öl har vi druckit också xD Allt detta på cirka fem dagar


 

Av Ramona Lindeman - 10 januari 2013 13:07

Kom nyss hem från min hundpromenad, det var svinkallt kan jag säga. Usch. Och snöa gjorde det också. :P Blää. Men nu är "arbetet" klart och nu sitter jag och.. ja bloggar kanske. Idag drar vi och bowlar i trollhättan, imorn bitti drar grabbarna tillbaka till sitt land. Tråkigt :( Har haft en rolig vecka faktiskt. Dock har vi ju spelat 90% av tiden men aa ^^ Deet har vart kul, skittråkigt att dom åker hem tidigt imorgon, eller ja, dom får ta tåget till Stockholm klockan 5-6 eller hur det nu var. jajja.

Av Ramona Lindeman - 8 januari 2013 14:11

Har fixat mig iordning och vart ute på en morgoncigg. Snart blir det en till känner jag xD Idag bär det av till stan och visa grabbarna lite shyssta grejer i Trollhättan, som är värt att se ^^ Dom spelar och spelar och spelar timme efter timme :P Det tar aldrig slut lixom. Eller jo, klockan sex på morgonen och sen när dom går upp så börjas det igen. Men men. Jag har ju joinat dom några gånger.


Tänkte ta upp ett lite ämne som är värt att diskuteras, och det ämnet lyder : 10-12 åringar med mode/smink/fjortisbloggar.

 


Jag tycker personligen att det är sorgligt att världen är liksom på väg åt fel håll. Vad gjorde barn i den tiden då dom inte visste knappt vad datorer var för något? Jo dom lekte med dockor och dom var fortfarande barn, men nu har dom blivit helt andra människor. Det känns som om vi lever ännu längre in i framtiden, då alla småungar ska ha allt. Den nyaste Iphonen, dator, flera ton med smink och proppat med kläder som egentligen är ämnat för åtminstone 15+ åringar... Såg en blogg igår tror jag det var, hon var tio år. Hon hade en bild på henne med en magtröja på, sådär så att man ser magen. Man bah hallå?? Hade det vart mitt barn hade jag nästan förbjudit det.

Samt hade hon fått två stycken väldigt olämpiga kommentarer som jag reagerade på jätte starkt! Vilket gjorde mig ganska arg.. Så ja, världen är påväg åt helt fel håll. När jag får barn, så ska dom vara barn till dom är minst 15 år, inte börja med såna fasoner i tidig ålder. Vem vet vad som kommer hända ifall något barn skulle gå olämpligt klädd..


Vad tycker ni?? Jag skulle vilja höra er åsikt om färäldrar som tillåter sånt här, att deras barn får gå klädda i det dom känner för och måste ha smink och är fixerade av mode.. När jag var tio elva nånting, så visste jag knappt vad dator var. Jag lekte oftast med min systerdotter, vilket normala barn borde göra. LEKA! Inte.. ah ni fattar. Så, vad tycket ni egentligen om detta?




Presentation


Grattis, du har hittat hit. När du ändå är här kan du ju antingen klicka vidare eller läsa min blogg! your choise. Peace.

Tänkvärda ord

Musik är livet, livet är musik. Man behöver lyssna på den, för att överleva.

Ask me anything!

10 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill NI se på MIN blogg? Mer om...
 Musik
 Foton
 Mitt vardagsliv
 Åsikter/funderingar
 Eget val (skickas via kommentar eller fråga)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards